با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ زندگینامه ادیسون ،تامس آلوا EDISON THOMAS
زیارت عاشورا

تامس آلوا ادیسون در شهر میلان اوهایو به دنیا آمد .مادرش بر این عقیده بود که کودکش در خانه بیشتر می تواند بیاموزد وبه همین دلیل تامس در خانه مشغول آموزش شد .وی آزمایشگاه کوچکی در زیر زمین داشت وبا فروختن سبزیهایی که خود در باغچه خانه شان می کاشت ،آنچه را برای آزمایشاتش احتیاج داشت می خرید .قبل از پانزده سالگی هفته نامه ای به نام «هرالد هفتگی» چاپ کرد .چاپخانه او در واگن باری قطاری بود که وی در آن قطار کار می کرد .او در واگن قطار آزمایش می کرد .پیش از اختراع برق در خانه ها ،از چراغهای نفتی ،گازی و یا شمع استفاده می شد .

در سالهای 1879 ادیسون کوشش کرد که چراغی با سیم فروزان بسازد ،ولی برای ساختن این چراغ ،انجام سه کار لازم وضروری بود .ابتدا باید می توانست به وسیله نیرویی ماده ای را چنان گرم کند تا نورانی شود .الکتریسیته به آسانی این کار را می کرد به شرط آنکه ماده گرم شود و به شکل رشته مار پیچ نازکی در آید .مشکل دوم این بود که این رشته مار پیچ را باید دور از هوا قرار میداد وسوم رشته مار پیچ باید برای مدتی طولانی فروزان باشد ونسوزد . ادیسون مشکل دوم را با گذاشتن رشته مارپیچی در حباب شیشه ای سر بسته ای حل کرد ،ولی برای مشکل سوم هزاران رشته سیم گوناگون را آزمایش کرد ومعلوم شد رشته سیمهای که از کربن ساخته شده اند بهترین نوع هستند وبه این وسیله ادیسون شروع به ساختن رشته سیمهای کربنی از الیاف زغال و چوب کرد ،اما الیاف بعضی از چوبها از الیاف بعضی دیگر بهتر کار می کرد و او دوباره برای مدتی طولانی به تحقیق وجستجو پرداخت و سرانجام از یک نوع لیف خیزران استفاده کرد در بیست ویک اکتبر 1879 ادیسون نخستین چراغش را که رشته سیم آن با الیاف زغال شده خیزران درست شده بود ،آزمایش کرد . کلید چراغ را زدند و چراغ با نور زیبای ملایمی روشن شد .ادیسون وهمکارانش در این آزمایش پیروز شده بودند .

در نوجوانی روزی ادیسون جان طفلی را نجات داد و پدر طفل به او طرز کار کردن با دستگاه تلگراف را آموخت . این کار باعث شد که بعدها ادیسون برای اصلاح طرز کار تلگراف راههایی پیدا کند .

از ادیسون بیش از هزار اختراع ثبت شده است که از آن میان می توان به چراغ برق ،تصاویر متحرک ،میکروفن زغالی ،فونوگراف و ارسال اخبار تلگرافی به وسیله یک سیم اشاره کرد .وی در سال 1931 چشم از جهان فرو بست.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, | 22:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |